poniedziałek, stycznia 19, 2009

Pyszne zimowe scones


O bułeczkach scones już kiedyś pisałam. Są świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie mają jeszcze wprawy w samodzielnym pieczeniu bułek czy chleba, a chcieliby sami przygotować jakiś wypiek na śniadanie. Bułeczki scones mają tę zaletę, że piecze się je szybko, bo nie muszą wyrastać, i mają ciekawą, zwartą konsystencję.
Ten przepis na słodkie scones bardzo przypadł mi do gustu. Domieszka mąki razowej nadaje im specyficznego, głębokiego posmaku, złamanego miodem i cynamonem. Idealne na zimowy poranek.
Bardzo polecam!
Przepis ze strony Moje wypieki.

Razowe scones z miodem

na ok. 12 sztuk

2 szklanki (300 g) mąki pszennej
1 szklanka (160 g) mąki razowej

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1,5 łyżeczki sody oczyszczonej

pół łyżeczki cynamonu

20 g masła

1/4 szklanki (60 ml) płynnego miodu

około 1 szklanki (250 ml) mleka

Wymieszać suche składniki, dodać masło, miód i mleko, szybko wyrobić. Masa powinna być gładka, może się kleić.
Podsypując mąką rozwałkować na grubość 2 cm i wycinać kółka o średnicy około 5,5 cm (szklanką lub foremką do ciastek o ostrych krawędziach - ważne, by krawędź była ostra). Można posmarować żółtkiem rozbełtanym z łyżką mleka; dzięki temu będą wyglądały apetyczniej.
Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w temperaturze 220ºC przez około 20 minut (piekłam około 13 minut).

3 komentarze:

Tilianara pisze...

Piękne bułeczki :) Nic tylko schrupać :)

Majana pisze...

Sliczne są:) Robiłam także scones, potwierdzam,ze są pyszne i proste w wykonaniu :)

Anonimowy pisze...

A ja ich nie robiłam, a jak z cynamonem, mmmm muszą być pyszne. :)

Pozdrawiam!