wtorek, lutego 05, 2013

Sezamki homemade


Ech, znów Was zaniedbuję:/ Zaczęłam trochę pracować, mała rośnie i też jest bardziej absorbująca. Już sobie nie popiszę w ciągu dnia:) Na stanie przy kuchni też nie ma czasu, obiady przejął już praktycznie mój mąż. Słodkie przekąski teraz też muszą być szybkie. Ten przepis bardzo mi odpowiada. Sezam i cukier zawsze mam w domu, czasem dla odmiany dosypię orzeszków lub kokosa, i już robi się ciekawie:) Polecam! Przepis z Moich Wypieków.

Sezamki z orzechami

210 g cukru
180 g sezamu
20 g orzeszków ziemnych
2 łyżki wody
1 łyżka miodu (płynnego)

Wysypać sezam na suchą patelnię i podprażyć (mieszając często), aż zrobi się złoty, odstawić. Orzeszki posiekać. Do rondelka wsypać cukier, dodać 2 łyżki wody i poczekać, aż się skarmelizuje (będzie złoty i płynny). Do karmelu dodać miód i wymieszać łyżką. Następnie wrzucić ostudzony wcześniej sezam i mieszać, aż się wszystko połączy.
Teraz pracować dość szybko: na arkusz papieru do pieczenia wylać masę sezamową, przykryć drugim papierem i rozwałkować na grubość 1 cm (masa będzie tężała z każdą chwilą). Jak masa trochę przestygnie, natychmiast odkleić od pergaminu (potem mogą być trudności). Pokroić dowolnie, pozostawić do całkowitego ostudzenia.

5 komentarzy:

Majana pisze...

Mniam, domowe sezamki - pyszna sprawa! Bardzo pyszna :)

Zawiesia pasowe pisze...

Dobrze powiedziane!

Kulinarny Zenit pisze...

sezam, sezamiki... do tego DOMOWE to już w ogóle obłęd :)

Blake pisze...

Super, koniecznie muszę wypróbować ten przepis, już dawno miałem ochotę zrobić takie sezamki, tylko nie wiedziałem jak :-)

online quran reading pisze...